Diagnostiek
Ingebruikname nieuwe analyzers regio Dordrecht en Gorinchem
Wat betekent het voor u als aanvrager dat Result Laboratorium per 1 april 2023 gaat werken met nieuwe analyzers in de regio Dordrecht en Gorinchem? Meer informatie hierover vindt u
hier.
Wanneer zijn de resultaten bekend?
De onderzoekstijd is per test verschillend en ook afhankelijk van de rapportagevorm. Over het algemeen worden routine testen op de dag van afname of ontvangst geanalyseerd en gerapporteerd, testen die door de afdeling speciële technieken moeten worden uitgevoerd duren vaak 1 tot 2 weken. Na validatie van de uitslagen volgt er een digitale rapportage naar het elektronische patiëntendossier van het ziekenhuis (Hix, SAP of EPD) of van de huisarts (via edifact naar HIS). Een andere mogelijkheid voor laboratoria is de lab to lab koppeling. Als er geen digitale rapportage mogelijkheid is wordt er per post een rapportage verzonden.
Wilt u weten wanneer de uitslag van een bij u nog openstaande test bekend is of wilt u vooraf weten hoe lang een uitslag duurt, neem dan contact op met onze administratie.
Kan er een test toegevoegd worden?
Dit is afhankelijk van de gewenste test, het type en kwaliteit van het beschikbare materiaal. Bloedmonsters die gebruikt zijn voor routinetesten worden enkele dagen bewaard. Monsters voor bijzondere diagnostiek zelfs langer.
Neem contact met ons op als u deze vraag heeft, onze medewerkers kunnen u precies vertellen wat er (nog) mogelijk is.
Wat kost laboratoriumonderzoek
De tarieven voor laboratoriumonderzoek zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit, de NZA. Lees verder over
de kosten van laboratoriumonderzoek.
Webwinkel
Hoe kan ik formulieren of materialen bestellen?
Wij verstrekken kosteloos materialen aan onze relaties. Mits u deze natuurlijk gebruikt voor het afnemen en of inzenden van materiaal naar Result Laboratorium. Een uitzondering hierop zijn de POCT benodigdheden, deze worden volgens afgesproken contract geleverd en gefactureerd. U kunt via de
webshop de meest gangbare materialen, zoals formulieren, buisjes en potjes bestellen. Wij zorgen dan dat het binnen 14 dagen bij u geleverd wordt.
Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens in de webshop wijzigen?
Ga naar de webshop en kies het tabblad “mijn account” en log in met uw gebruikersnaam (emailadres) en wachtwoord. Als u bent ingelogd kunt u uw gegevens (onder andere adres, telefoonnummer, wachtwoord) aanpassen.
Prikken aan huis of buiten openingstijden
Kan mijn patiënt thuis geprikt worden?
Een arts kan een thuisprikopdracht digitaal aanmelden via ZorgDomein. Een thuisprikopdracht voor de eerstvolgende werkdag kan worden aangemeld tot 15:30 uur.
Maakt u geen gebruik van de ZorgDomein verwijsmodule, dan kan de aanmelding ook telefonisch doorgegeven worden op (078) 6541532.
Het schema voor de voorkeursdagen (dagen dat wij in het aangegeven gebied of plaats rijden) vindt u onder voorkeursdagen thuisprikken.
Kan mijn patiënt vandaag thuis geprikt worden?
Gelieve deze vraag te overleggen met de regionale thuisprikdienst. Dit is namelijk geheel afhankelijk of er nog een medewerker in de buurt is. Na 12:00 uur rijden we niet meer in de regio.
Neem voor urgente verzoeken voor een thuisbezoek in de middag contact op met: regio Gorinchem/Dordrecht (078) 6541532 keuze 3 en regio Breda (076) 5953053.
In overleg zal gekeken worden naar de mogelijkheden.
Ik wil bij mijn patiënt buiten de openingstijden van de prikposten bloed laten prikken, kan dit?
Op de laboratoria in Dordrecht, Gorinchem en Breda is 24 uur per dag minimaal één analist aan het werk voor de ziekenhuisaanvragen en spoedgevallen. Indien uw patiënt niet in het ziekenhuis is opgenomen en u hem of haar toch wilt insturen neem dan contact op met onze dienstdoende specialist laboratoriumgeneeskunde.